Transport morski

Transport morski

Transport morski w przeciwieństwie do innych form spedycji, posiada wiele zalet, decydujących o jego wyborze w międzynarodowej wymianie towarowej. Od pozostałych różni się wydłużonym czasem transportu, natomiast znacznie mniejszymi kosztami, co przekłada się na cenę gotowego produktu.

Charakterystyka transportu morskiego

Spedycja morska umożliwia przewożenie nawet bardzo dużych ładunków, a także przedmiotów wielkogabarytowych i niestandardowych. W przypadku dużych partii towarów – wszystkie docierają do odbiorcy w tym samym czasie. Istnieje możliwość objęcia całej partii towaru jedną procedurą odprawy celnej.

W przypadku ładunków standardowych i stosunkowo niewielkich, zastosowanie ma tzw. serwis drobnicowy (LCL – less than container load). Nadaje się on idealnie do wysłania jednej palety, lub kilku skrzyń, dla których wynajmowanie całego kontenera jest nieopłacalne.

Transport standardowych ładunków, lecz w dużej ilości lub o dużej wadze/kubaturze, realizuje się w całych kontenerach (FCL – full container load). Jeśli ładunkiem jest kilkanaście czy kilkadziesiąt palet lub specjalistyczne maszyny czy przyrządy dużych rozmiarów, najkorzystniejszym wyjściem jest właśnie transport kontenerowy.
O konkretnych typach kontenerów, dedykowanych do konkretnych typów ładunków, mogą Państwo przeczytać w tej zakładce.

W przypadku długofalowej współpracy i starannego planowania dostaw, zapewnia to ciągłość wymiany towarowej pomimo wydłużonego czasu realizacji.

Transport morski z Real Logistics

Organizacja transportu morskiego, zwłaszcza dużych ładunków, wysyłanych z miejsc odległych od portów wymaga doskonałego zaplanowania każdego elementu – począwszy od przewozów drogowych, a skończywszy na formalnościach celnych. Od planowania zależy nie tylko czas dotarcia przesyłki na miejsce, ale i koszty związane z przeładunkiem czy postojami. Nasza firma od lat specjalizuje się w planowaniu przewozów w zakresie spedycji morskiej. Realizujemy transport morski każdego ładunku bez względu na jego wielkość czy niestandardowe gabaryty.

  • "Cena wykonywanych usług idzie w parze z jakością, która jest dla naszej firmy nieodzownym elementem"
  • Organizujemy transport morski produktów wymagających specjalnych warunków, jak określone kontrolowane temperatury.
  • Oferujemy zarówno serwis drobnicowy (LCL – less than container load) pojedynczych skrzyń lub palet, jak i przewozy kontenerowe (FCL – full container load).
  • Zapewniamy pełną obsługę transportu, włącznie z niezbędnymi formalnościami celnymi, załadunkiem i wyładunkiem w miejscu przeznaczenia.

Unikalne rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta

Planowanie transportu towarów drogą morską odbywa się zawsze z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta. Dlatego realizując zlecenie, bierzemy pod uwagę każdy jego aspekt, począwszy od terminu dostawy, przed możliwości finansowe po rodzaj transportowanych materiałów. Przygotowując ofertę, tworzymy różne jej warianty, które pozwalają klientowi wybrać tę opcję, która jest dla niego najlepsza.

Zależnie od rodzaju przewożonych towarów oferujemy transport pełnokontenerowy FCL oraz transport drobnicowy LCL. Typowa usługa organizacji eksportu opiera się na standardowym zestawie czynności:

  • przygotowanie oferty w kilku opcjach do wyboru,
  • zlecenie usługi przez klienta,
  • przygotowanie transportu, obejmujące umowy, organizację transportu i odprawę celną,
  • przewóz towaru wraz z załadunkiem na statek,
  • przygotowanie i wysyłka listów przewozowych,
  • przygotowanie końcowego raportu i faktury.

Ta forma transportu realizowana jest w przypadku większych ładunków, które ze względu na koszty ładowane są w całości do kontenerów. Po przewiezieniu drogą morską do portu docelowego, kontener najczęściej przeładowywany jest w całości na wybrany środek transportu lądowego - pociąg lub samochód ciężarowy.

Obsługa tego rodzaju ładunku przebiega według jednego z poniższych schematów:

Transport morski (FCL)

W przypadku mniejszych przesyłek, które nie są dostarczone przez Eksportera w zamkniętym kontenerze, zajmujemy się optymalną cenowo konsolidacją ładunków. W takim wypadku organizujemy transport drobnicowy z tego portu, który w danej sytuacji pozwoli Klientowi osiągnąć najistotniejsze dla niego efekty - szybkie tempo realizacji przesyłki lub oszczędności finansowe. Taki ładunek przebywa drogę morską w jednym kontenerze z innymi przesyłkami. Proponowany przez nas transport drobnicowy - drobnica morska m.in. z Chin to propozycja dla osób, które cenią ekonomiczne, praktyczne i szybkie rozwiązania.

Transport morski (LCL)

Stanowi jedną z najpopularniejszych form dostaw importowanych towarów, wybierana z uwagi na jej atrakcyjne ceny oraz możliwość jednorazowego przewozu nawet bardzo dużych partii ładunku. Statkiem można też przewozić przedmioty o dużych gabarytach.

Import z Chin – kontynuacja odwiecznej tradycji

Daleki Wschód to region bardzo atrakcyjny dla polskich importerów. Wyróżnia się bogactwem dóbr, których nie znajdzie się w klimacie umiarkowanym. Chiny znane między innymi z upraw cenionego przez nas ryżu i herbaty, a także z produkcji naturalnego jedwabiu. Ten ostatni od setek lat był celem wypraw handlowych, owocujących sprowadzaniem poszukiwanych towarów.

Od czasów Jedwabnego Szlaku kraj ten nie stracił na atrakcyjności. Z uwagi na jego specyficzne warunki klimatyczne oraz dostępną siłę roboczą, możliwa jest masowa produkcja tanich, ale atrakcyjnych wyrobów. Współczesny transport oferuje wiele możliwości przewozu towarów – w tym przewozy lotnicze i kolejowe, jednak spedycja morska wciąż pozostaje najważniejszym sposobem dostaw. O takim wyborze decyduje wiele jej zalet – począwszy od relatywnie najniższych kosztów przewozu, a skończywszy na niemal nieograniczonych możliwościach komponowania ładunku.

Chiny znane są między innymi z doskonałych i tanich tekstyliów, ale znajdziemy w nich też liczącego się na rynku producenta maszyn, które często wyróżniają spore gabaryty. Transport morski to idealne rozwiązanie do przewozu właśnie takich ładunków, które są zbyt duże lub zbyt ciężkie dla samolotów i kolei.

Inną zaletą spedycji morskiej jest możliwość przewiezienia każdego asortymentu, bez względu na jego charakter czy specjalne warunki, jaki wymaga. Transport morski jest wprawdzie czasochłonny, bowiem rejsy trwają po kilka tygodni, jednak biorąc pod uwagę ilość jednorazowo sprowadzonego towaru – to najkorzystniejsza opcja dla importerów stale współpracujących z chińskimi dostawcami.

Kompleksowa organizacja transportu morskiego z Chin

Real Logistics od wielu lat już zajmuje się kompleksową organizacją przewozów towarowych. Transport morski z Chin zaś zajmuje jedną z ważniejszych pozycji na liście naszych usług. Z uwagi na atrakcyjność tego kraju oraz poszukiwane w Polsce produkty, systematycznie rozwijamy nasze kontakty. W ten sposób możemy jeszcze szybciej i sprawniej realizować zlecenia.

Posiadamy wielu partnerów na terenie Chin, którzy umożliwiają nam szybkie dopełnianie formalności oraz sprawne dostarczanie ładunków do portów morskich, skąd wysyłane są w drogę do Polski. Posiadamy też oddział w Gdyni, gdzie możemy bezpośrednio sprawować kontrolę nad rozładowywaniem towaru i związanymi z importem formalnościami.

Nasze usługi w zakresie organizacji transportu towarów z Chin obejmują szereg czynności zapewniających sprawne, szybkie i bezproblemowe realizowanie dostaw. Oferujemy:

  • transport ładunku o małych i dużych gabarytach, a także drobnicy i produktów ponadgabarytowych,
  • transport ładunków o specjalnych wymaganiach – niebezpiecznych, wymagających kontrolowanego środowiska czy niskich temperatur,
  • kompleksową obsługę celną z możliwością odroczenia płatności podatku VAT,
  • dostawy ładunku do portu docelowego na terenie Chin oraz przewozy z portu docelowego do klienta,
  • atrakcyjne warunki cenowe usług z możliwością wyboru najefektywniejszego dla klienta rozwiązania.

Nasz oferta zawsze przygotowywana jest z uwzględnieniem wszystkich potrzeb klienta. Realizując każde zlecenie, stawiamy na najlepsze, najekonomiczniejsze i najbardziej satysfakcjonujące rozwiązania. W szczególnych sytuacjach oferujemy też kontakty w innych portach europejskich, w tym w największym porcie towarowym wschodniej Europy w Hamburgu.