Atutem transportu ładunku w kontenerze morskim jest brak konieczności przeładowywania
zawartego w nim ładunku. Umożliwiają one nie tylko przyspieszenie przewozu oraz przemieszczania towaru, ale również chronią ładunki przed uszkodzeniami oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Do jego cech należą:
- możliwość wielokrotnego użycia,
- odpowiednie wyposażenie w celu ułatwienia mocowania czy przeładunku towarów,
- jego konstrukcja umożliwia bardzo łatwy załadunek i rozładunek,
- daje możliwość przewozu jednym lub wieloma środkami transportu.
Kontenery można przewozić na różnorodne sposoby, w tym:
- transportem morskim, do czego służą określone typy statków, takie jak kontenerowce czy rorowce,
- transportem śródlądowym,
- transportem kolejowym,
- transportem samochodowym.
W tej sekcji prezentujemy Państwu najpopularniejsze kontenery stosowane w przewozach międzynarodowych.
Ich wymiary podane są zgodnie z normalizacją ISO, mogą się jednak nieznacznie różnić dla poszczególnych przewoźników.
Pobierz poniższą prezentację w postaci PDF
SPOSOBY UŁOŻENIA PALET W KONTENERZE STANDARDOWYM

STANDARD
Inne nazwy: DV, GP, Ogólnego zastosowania, Uniwersalny.
Przeznaczenie: Kontener do przewożenia wszelkiego rodzaju ładunków, które nie wymagają szczególnych warunków temperaturowych w trakcie transportu. Służy zarówno do przewożenia ładunku załadowanego na palety, jak i towarów drobnicowych w kartonach, workach itp.
Podział ze względu na długość kontenera:
- Dwudziestostopowe
- Czterdziestostopowe


REEFER
Inne nazwy: Kontener chłodniczy, refrigerated, chłodnia
Przeznaczenie: Kontener do przewożenia ładunków, które wymagają stałej temperatury przewozu np. żywności, leków. Jednostka chłodząca utrzymuje stałą temperaturę wewnątrz kontenera, która może osiągać od -25oC do + 25oC.
Podział ze względu na długość kontenera:
- Dwudziestostopowe
- Czterdziestostopowe


FLAT RACK
Inne nazwy: Kontener z otwartym dachem i bokiem, flat, kontener o podstawie płytowej.
Przeznaczenie: Kontener do przewożenia ładunków ponadgabarytowych lub takich, których załadunek do tradycyjnego kontenera jest kłopotliwy. Nie posiada dachu i ścian bocznych, a ściany czołowe można składać.
Podział ze względu na długość kontenera:
- Dwudziestostopowe
- Czterdziestostopowe


OPEN TOP
Inne nazwy: Kontener z odkrytym dachem.
Przeznaczenie: Dzięki otwieranemu dachowi w postaci plandeki, kontenery typu Open Top doskonale nadają się do przewozu ładunków ponadgabarytowych (np. maszyn czy linii technologicznych) lub takich, których załadunek przez drzwi jest kłopotliwy.
Podział ze względu na długość kontenera:
- Dwudziestostopowe
- Czterdziestostopowe
