19.10.2014

Chiński rynek - coraz bardziej atrakcyjny dla polskich firm

Kiedy myślimy o chińskim rynku w kontekście biznesowym, zazwyczaj pierwsze skojarzenia, jakie nam przychodzą do głowy to import z Chin lub ulokowanie tam zakładów produkcyjnych. 

A szkoda! Bo choć skojarzenia te nadal są aktualne, wielu z nas nie dostrzega, że przez te ostatnie lata Chiny urosły na największego importera wielu produktów! To najbardziej liczebne państwo świata zmienia się na naszych oczach - jego społeczność bogaci się i ma coraz większe nadwyżki finansowe, które chce spożytkować na dobra ze średniej i wyższej półki. Takie dobra, które pozwolą mu dogonić społeczności kultury zachodniej, które są dla nich wzorcem. Dlatego coraz chętniej sięgają po towary z USA i Unii Europejskiej - bo takie właśnie produkty widać na zachodnich reklamach czy w filmach z Hollywood.

Tę szansę już doskonale wykorzystują producenci z innych krajów europejskich, szczególnie z Niemiec. Podczas ostatnich wrześniowego spotkania firm spedycyjnych w Shanghaju widać było, jak wiele europejskich firm nastawia się na wprowadzenie swojej oferty na rynek chiński. Czas byśmy i my dostrzegli tę szansę! Zachęcam Państwa gorąco do zgłębienia tego tematu. A jeśli przy okazji pojawią się u Państwa potrzeby związane z transportem, jako firma specjalizująca się w obsłudze eksporterów chętnie przygotujemy ofertę spedycyjną.

Z poważaniem

Paweł Moskała i zespół Real Logisitcs

Chiński rynek - coraz bardziej atrakcyjny dla polskich firm Chiński morski rynek Chiński kolejowy rynek
Share this post