###pl PAGE:blog BUL:ciezarowki-pomyslem-na-zmniejszenie-czasu-tranzytu-droga-morska-z-chin-do-europy Ciężarówki pomysłem na zmniejszenie czasu tranzytu drogą morską z Chin do Europy
16.09.2019

Ciężarówki pomysłem na zmniejszenie czasu tranzytu drogą morską z Chin do Europy

China–Pakistan Economic Corridor skróci czas tranzytu.

Transport kontenerów z Chin do Europy drogą morską to zazwyczaj długotrwały proces. W logistyce czas ma bardzo duże znaczenie lecz zawsze pojawia się też kwestia pieniędzy i kosztów poniesionych podczas transportu. Transport morski jest najczęściej najtańszym lecz również najdłuższym transportem z obecnie możliwych.

Dzięki China–Pakistan Economic Corridor transport morski może stać się bardziej konkurencyjny pod względem czasu. Ten międzynarodowy projekt ma za zadanie rozbudowę sieci dróg łączących Chiny i Pakistan. Jest to realizowane w celu zwiększenia efektywności transportu kontenerów drogą morską z Chin do Europy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba będzie opływać Azji Południowo-Wschodniej oraz Półwyspu Indyjskiego. Zniknie też uzależnienie od pełnych kongestii chińskich portów morskich.

Obecnie dwie firmy: holenderska i pakistańska zdecydowały się na rozpoczęcie projektu przewozu kontenerów drogowo z Chin do pakistańskich portów oraz odwóz danych kontenerów z portu w Rotterdamie to finalnych odbiorców. Takie rozwiązanie transportu intermodalnego tj. drogowo-morskiego ma przynieść korzyści w postaci skrócenia czasu transportu towarów w relacji Chiny-Europa.
Zobaczymy co przyniesie czas. Można spodziewać się, że zmiany będą następować bardzo szybko, bo chiński rząd dokłada do tego projektu bardzo duże ilości pieniędzy. Chce w najbliższych latach znacząco skrócić czas transportu drogą morską do Europy i tak zwiększać swój eksport.

Jak widać, już nie tylko popularny ostatnio Nowy Jedwabny Szlak jest priorytetem dla Chińskiego rządu. Ważną rolę zaczyna odgrywać transport drogowo-morski przy współpracy z Pakistanem. Istotny będzie również rozpoczęty właśnie projekt pomiędzy firmami transportowymi z Pakistanu i Holandii, które będą odpowiadały za pierwsze i ostanie odcinki danego łańcucha dostaw.

Autor: Michał Tyrawa

 

Share this post