###pl PAGE:o-firmie BUL: Aktualności
20.02.2015

Refleksje po Gulfood 2015

W dniach od 8 do 12 lutego 2015 w Dubaju odbywały się targi Gulfood. Była to już 20 edycja tej imprezy. Real Logistics było obecne na tak ważnej imprezie z branży spożywczej.

Gulfood to jedna z największych imprez branży spożywczej na świecie. 20 edycja targów gościła 4800 wystawców ze 120 krajów świata. Imprezę odwiedziło ponad 80 tyś. osób z ponad 170 krajów. Biorąc udział w tegorocznej edycji targów Gulfood chciałbym podzielić się kilkoma refleksjami na temat tej imprezy.
Po pierwsze jest to impreza, na której zainteresowanie zwiedzających nie zmniejsza się z pierwszym dniem, a wprost przeciwnie. Ilość zwiedzających rośnie w drugim i trzecim dniu i utrzymuje się na wysokim poziomie do końca imprezy.
Po drugie jest to impreza, na której dochodzi do realnych zakupów. Według słów jednego z naszych klientów „oprócz kontaktów są także kontrakty”. Tego zapewne nie można powiedzieć o wielu imprezach. Kolejna obserwacja to zasięg targów Gulfood. Jest to impreza, na którą do Dubaju docierają klienci nie tylko znad Zatoki Perskiej, ale także z Afryki, Indii, Europy czy Ameryki. Tu trzeba dorzucić łyżkę dziegciu. Niestety zainteresowanie nie jest jednolite na całym terenie targów. Dlatego uczestnictwo w misji Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych czy Agencji Rynku Rolnego może dać tylko przedsmak realnych korzyści biznesowych, gdyż stoiska usytuowane daleko od głównych szlaków komunikacyjnych nie mogły przynieść zbyt wielu pozytywnych efektów. Stoiska tak były usytuowane, że tylko mocno zdeterminowani do spotkania z tymi firmami pojawiali się na ich stoiskach. To z kolei daje przyczynek do zastanowienia się czy środki publiczne i prywatne wydane w ten sposób są środkami właściwie spożytkowanymi.
Co zatem można doradzić przyszłym uczestnikom i wystawcom na targach Gulfood. Wydaje się, że podstawową sprawą jest by być w pawilonie najbliższym od wejścia (np. Sheikh Saeed Hall). Im dalej tym zainteresowanie maleje. Najmniejsze zainteresowanie jest w najdalszych zakątkach. Ponadto warto być na tych targach a uczestnictwo i cele dobrze przemyśleć. Warto uwzględnić informacje gdzie stoisko się znajduje by móc odpowiednio się przygotować i osiągnąć maksymalne efekty sprzedażowe.
Autor: Paweł Moskała

Refleksje po Gulfood 2015